به نام خدا
نامگذاری ۲۷ اردیبهشتماه در تقویم رسمی کشور، بهعنوان «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» فرصت مغتنمی است، تا نقش و جایگاه این هنر را به عنوان هنر هشتم یادآور شویم ودستآوردهای تلاشگران خانوادهی بزرگ ارتباطات را ارج نهیم.
در عصر حاضر که عصر ارتباطات و تعاملات گستردهی جهانیان شناخته میشود، روابطعمومی یادآور نقشهای خطیر مسئولیتپذیری، شفافیت، درک، فهم و عمل متقابل با استفاده از سازوکارهای ارتباطی اخلاقی در جامعهی شبکهای و غیرمتمرکز امروزی است و نقش آن، بهعنوان خاستگاه اصلی تحولات سازمانی و بسترساز پویایی، ارتباطات دوسویه، تفاهم و تعامل هدفمند برهیچکس پوشیده نیست.
اهمیت این حوزه در نهادهای بزرگ و مؤثری چون دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دوچندان است؛ چراکه روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط دوسویهی دانشگاه و جامعه را رقم میزند و پیوند مستحکمی، میان اهداف دانشگاه با مطالبات بیرونی برقرار میکند، همینطور با ایجاد انگیزه، وحدت و نشاط در درون دانشگاه باعث ارتقای فرهنگ تعلق سازمانی میگردد و بدینترتیب برای تحقق اهداف کنونی دانشگاهها که همانا رسیدن به دانشگاهی ثروتآفرین، جامعهمحور و انسانساز است؛ هدفگذاری و تمرکزگرایی در حوزهی روابط عمومی ضروری است.
اینجانب ضمن گرامیداشت «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی»، این روز را به همهی تلاشگران این حوزه در سراسر میهن عزیز اسلامی، بهویژه همکاران خدوم و پرتلاشم در مدیریت روابط عمومی دانشگاه شیرازو رابطان خبری روابط عمومی در بخشهای مختلف دانشگاه که همواره برای تحقق اهداف و تعالی دانشگاه کوشیده و به تقویت همگرایی و همسویی با جامعه میپردازند، تبریک و تهینت عرض مینمایم و از خداوند متعال میخواهم که ایشان را در تحقق اهداف و خدمت به دانشگاه هادی و حامی باشد.
دکتر جواد تشخوریان
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه شیراز