همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی، از تاریخ یکشنبه 21 آبانماه 1391 لغایت سه شنبه 23 آبانماه 1391، در دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز برگزار شد.
این همایش با ویژه برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه کتاب تخصصی شهرسازی، نمایشگاه عکس از مناظر زشت و زیبای شهری، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان شهرسازی، مسابقه ساخت مبلمان شهری، مسابقه نقاشی روی پارچه با موضوع شهر شیراز، پخش کلیپ ها و فیلم های تخصصی شهرسازی با عناوین "باد صبا" و "محورهای پیاده از گذشته های دور تا امروز"، نقد فیلم ها توسط اساتید بخش شهرسازی همراه بود.
در آخرین روز همایش کارگاهی با موضوع «شهرسازی طبیعت گرا»، با سخنرانی مهندس غلامرضا پاسبان حضرت برگزار شد که این کارگاه با جلسه پرسش و پاسخ برای دانشجویان همراه بود.
در مراسم پایانی نیز از دانشجویان ممتاز شهرسازی تقدیر و به آنان جوایزی اهدا گردید.
شایان ذکر است که این همایش با استقبال قابل توجهی از سوی دانشجویان دانشکده هنر و معماری، دانشگاه شیراز و دانشجویان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شیراز همراه بود.