نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

بازدید دانشجویان از پارک فناوری صنایع دفاعی صدرا

بازدید دانشجویان از پارک فناوری صنایع دفاعی صدرا


تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شیراز در اولین روز هفته پژوهش از پارک فناوری صنایع دفاعی صدرا (پردیس شرکت‌های دانش بنیان)بازدید کردند.

در ابتدا جلسه ای با حضور دکتر حفیظی معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز، دکتر والی رئیس پارک فناوری صنایع دفاعی صدرا و دکتر محمدحسین شیخی مدیر محترم امور پژوهشی و قائم مقام معاون پژوهش و فناوری، دکتر اسکروچی مدیر محترم امور فناوری و طرح های کاربردی و دکتر شفیعی رئیس مرکز رشد دانشگاه شیراز و دانشجویان برگزار گردید.

دکتر والی در این نشست تسهیل در ایجاد شرکت هایی که بتوانند با صنعت کشور به خصوص صنعت دفاعی همکاری نزدیک داشته باشند و بخشی از نیاز های صنعت را مرتفع کنند را هدف شکل گیری پارک صنایع دفاعی صدرا بیان کردند. وی افزود در این پارک غالبا فارغ التحصیلان خود دانشگاه شیراز حضور دارند و در واقع این جا را بخشی از دانشگاه شیراز میدانیم.

وی با بیان این نکته که استان فارس، استان فرصت هاست، پارک  صنایع دفاعی را یک پارک ملی دانست که در شیراز شکل گرفته و در کنار سایر اجزا زیست بوم، می‌تواند به فناوری و نوآوری استان یاری کند. ایشان با توضیح شرایط کاری شرکت‌های نوپا و رشدیافته مستقر در این مجموعه، وجود تقاضای صنعت را عنصر مهمی در موفقیت این شرکت‌ها دانستند.

 حمایت از پایان نامه های دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی،کسر خدمت سربازی و فرصت مطالعاتی در صنعت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آنها اشاره شد.  .

در ادامه دکتر حفیظی ضمن تبریک هفته پژوهش به دانشجویان و تشکر از دکتر والی و تیم همکارشان، ضمن اشاره به جایگاه صنایع دفاع موضوع سرریز فناوری حوزه صنایع دفاعی به بقیه صنایع همانند خودرو، پتروشیمی را مهم دانستند. ایشان امکان فعالیت برای کلیه رشته های دانشگاهی و حجم زیاد پروژه های صنایع دفاعی به ویژه صنایع الکترونیک شیراز از فرصت‌هایی دانستند که دانش آموختگان میتوانند استفاده کنند.

در ادامه آقای دکتر شیخی مدیر پژوهشی دانشگاه به ضرورت فراگیری مهارت‌های کارآفرینی در کنار درسهای تخصصی اشاره کردند.

سپس دانشجویان از شرکت هایی در حوزه های بینایی ماشین، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، سخت افزار، خانه هوشمند ، نرم افزار های موبایل و وب و کارگاه مونتاژ بردهای الکترونیکی  و نمایشگاه محصولات تولیدی تعدادی از شرکت ها بازدید کردند و با فرایند تولید و نوآوری و کارآفرینی آشنا شدند.