Asset Publisher

Return to Full Page

برگزاری اولین نمایشگاه کار و هدایت شغلی دانشگاه شیراز

برگزاری اولین نمایشگاه کار و هدایت شغلی دانشگاه شیراز


مدیر نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز؛ جناب آقای دکتر سجاد تقوایی از برپایی نخستین نمایشگاه کار در دانشگاه شیراز از ۸ تا ۱۰خردادماه 1403 خبر و توضیح داد: نمایشگاه کار، رویدادی برای تعامل مستقیم کارجو و کارفرماست. در این رویداد، صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده موقعیت‌های شغلی مختلف خود را ارائه می‌کنند و دانشجویان، دانش‌آموختگان و دیگر کارجویان با مراجعه به نمایشگاه کار علاوه‌بر کسب اطلاعات درباره کارفرمایان و ارسال رزومه، با نمایندگان هریک به‌طور مستقیم وارد گفت‌وگو می‌شوند. وی افزود: ازجمله نتایج برگزاری این رویداد برای کارفرمایان، تبلیغ و ارتقای برند و تأمین نیرو‌ی متخصص و برای قشر کارجو، پیداکردن موقعیت شغلی مناسب، اطلاع از ویژگی‌ها و تخصص‌های موردنیاز صنایع و سازمان‌ها و یادگیری و شبکه‌سازی است.مدیر نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز در ادامه به مزایای شرکت در نمایشگاه کار و هدایت شغلی پرداخت و گفت: ارتقاء برند کارفرمایی، ارتباط مستقیم و بدون واسطه، شناخت از بازار کار، تسهیل فرآیند جذب و استخدام، انتشار گسترده آگهی‌های شغلی و جذب استعدادهای باانگیزه، جوان و خلاق ازجمله مزایای شرکت در این نمایشگاه است.

دانشگاه شیراز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور با هدف حرکت به سوی دانشگاه نسل جدید با رویکرد افزایش مهارت عمومی و تخصصی، زیرمجموعه های مختلفی را در ساختار سازمانی خود ایجاد نموده است. یکی از  شاخص ترین  زیر مجموعه‌ها، مدیریت نوآوری، فناوری و کارآفرینی ‌است که با محوریت ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شکل گرفته است. در حوزه نوآوری تیم های نوآور دانش محور بر اساس روش­های علمی و تجربی تا مرحله تجاری سازی و ورود به بازار کار در این مدیریت مورد حمایت مادی و معنوی قرار می­گیرند و در حوزه ارتباط با صنعت واحد هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در این مدیریت فعالیت خود را آغاز نموده است.

در راستای ماموریت های محوله از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها، در حوزه هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، اولین نمایشگاه کار و هدایت شغلی دانشگاه شیراز  به منظور معرفی ظرفیت های شغلی فعلی و آینده ی استان، با هدف شکل گیری ذهنیت دانشجویان و دانش آموختگان  دانشگاهی از وضعیت بازار کار استان، از 8 تا 10 خرداد ماه در دانشگاه شیراز با حضور کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.