سوالات متداول شبکه و اینترنت

 

1) روش اتصال به شبکه بیسیم دانشگاه چگونه است؟

تمامی کاربران دانشگاه برای اتصال به شبکه بی سیم از طریق گوشی­های همراه، رایانه شخصی و یا ابزارهای هوشمند در داخل دانشگاه می توانند به شبکه shirazu متصل شوند.

 

2) اتصال به هات اسپات در شبکه دانشگاه از چه طریقی امکانپذیر است؟

بعد از باز کردن مرورگر رایانه خود، با وارد کردن آدرس اینترنتی موردنظر، به صورت خودکار به صفحه ورود هات­اسپات دانشگاه هدایت می­شوید. در صورت عدم بازشدن خودکارصفحه ورود، آدرس http://ictc.hs/login را در قسمت Address Bar مرورگرتان وارد نمایید تا صفحه ورود برای شما باز شود.

 

3) نحوه خارج شدن از حساب کاربری چگونه است؟

برای خارج شدن از حساب کاربری خود و استفاده از آن بر روی گوشی یا دستگاه های دیگر باید بار دیگر یکی از مرورگر ها را اجرا کرده وآدرس http://ictc.hs/logout را وارد کنید.

 

4) آیا اتصال به سایت دانشگاه یا استفاده از سامانه های داخلی دانشگاه نیاز به لاگین به هات اسپات دارد؟

کاربران برای مشاهده وب سایت دانشگاه و یا استفاده از دیگر سامانه های دانشگاه نیازی به اتصال به هات اسپات ندارند.

 

5) روش تغییر رمز اینترنت چگونه است؟

جهت تغییر رمز اینترنت با ورود https://account.shirazu.ac.ir گزینه تغییر رمزعبور را انتخاب نمائید.

 

6) خطای Wrong password به چه معنی است؟

کلمه رمز وارد شده اشتباه می باشد.

 

7) خطای Maximum number of concurrent logins reached در چه زمانی اتفاق می افتد؟

سعی در ورود همزمان از بیش از یک دستگاه .در صورت مشاهده این خطا، یا خود کاربر از دستگاه دیگری به سیستم ورود نموده است که میبایست از آنجا logout  نموده،

سپس اقدام به login از دستگاه جدید نماید

 

8) خطایCredit has finished   به چه معنی است؟

در صورت اتمام حجم دانلود اختصاص یافته به کاربر در ماه، و تلاش کاربر برای لاگین به هات اسپات، این خطا اتفاق می افتد. جهت افزایش شارژ بایستی

از پرتال https://account.shirazu.ac.ir حجم خریداری کنند.

 

9) آیا در صورت اتمام حجم اینترنت، امکان خرید حجم اضافی وجود دارد؟

بله ، حجم ترافیکی در ابتدای هر ماه شمسی برای هر کاربر اختصاص داده می شود.در صورت اتمام حجم دانلود ماهانه و نیازبه حجم بیشتر، امکان خرید شارژ از طریق پورتال https://account.shirazu.ac.ir لینک خرید ترافیک در وسط صفحه وجود دارد. شارژ خریداری شده به ماه بعد منتقل می‌شود

 

10) درصورت بروز مشکل در ارتباط با اینترنت به کجا مراجعه کنیم ؟

در صورت بروز مشکل در ارتباط با اینترنت دانشگاه، میتوانید با  کارشناسان مستقر در مرکز فناوری اطلاعات با شماره های  36132222 و36132920 و 36132929 تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

ضمنا کلیه فایلهای راهنما در زمینه اینترنت دانشگاه شیراز در سایت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات موجود میباشد.