نمایشگر یک مطلب

      اهداف

تحلیل نظام مند و راهبردی رسالت ، اهداف و عملکرد دانشگاه به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و چالش ها
نهادینه کردن و اشاعه فرهنگ نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه
ارتقای کیفیت مولفه های درون دادی ، فرایندی و برون دادی دانشگاه
نهادینه کردن ارزیابی درونی به عنوان یکی از فرایندهای اصلی برنامه ریزی بهبود کیفیت فعالیت های آموزشی پژوهشی و فناوری ، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی و اجرایی دانشگاه
افزایش بهره وری با استفاده از فرایند نظام مند نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه
ایجاد وحدت رویه در امر نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت در همه حوزه های عملکردی دانشگاه
تقویت زمینه های پاسخگویی دانشگاه   ذینفعان داخلی و بیرونی

       ارتقا و تضمین کیفیت نظام مند دانشگاه از طریق بررسی و مقایسه وضعیت موجود با استانداردهای ملی ، منطقه‌ای و بین المللی

شرح وظایف مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت

۱-برنامه ریزی برای اعتبار سنجی برنامه ها و واحدهای تابعه و وابسته دانشگاه

۲-پی گیری عملیاتی شدن  برنامه های توسعه ۲ یا ۳ ساله گروههای آموزشی بر مبنای نتایج ارزیابی درونی آنها

۳- سنجش کیفیت دانشگاه بر مبنای استانداردهای روز و انتظارات ذینفعان

۴- بررسی و انتخاب روش  یا روش های مناسب ارزیابی نظیر محک زنی ،پیمایش دانش آموختگان ،کار آفرینان ،دانشجویان ،ارزیابی های درونی و بیرونی و نظایر آن

۵- ترازیابی و مقایسه سطح کیفیت دانشگاه با دانش گاههای سرآمد داخلی یا خارجی

۶-شناسایی شاخص های کلیدی عملکردی  در سطح گروه ،دانشکده ،پردیس و دانشگاه و بازخور نتایج

۷- اطلاع رسانی نتایج  حاصل از ارزیابی عملکرد واحد ها و ارزیابی درونی و بازخورد نتایج به ذینفعان مختلف

۸-طراحی مکانیزم های تشویقی  و انگیزشی برای ارتقای سطح کیفیت برنامه ها ،فرایندها ،خدمات و خروجی های دانشگاه و اعضای هیات علمی

۹-سازماندهی و توجیه تیم های تخصصی ارزیابی کیفیت

۱۰-ایجاد ارتباط مناسب با مراکز ارزیابی دانشگاهی ،ملی (سازمان سنجش و آموزش کشور)و بین المللی

۱۱-نهادینه سازی  فرهنگ ارزیابی درونی در گروههای آموزشی و دانشکده ها

۱۲ برنامه ریزی برای بهبود کیفیت برنامه های آموزشی ،پژوهشی ،کارآفرینی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

۱۳-آسیب شناسی کیفیت برنامه های آموزشی ،پژوهشی ،کارآفرینی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

۱۴- برنامه ریزی برای بهبود عملکرد اعضای هیات علمی

۱۵-برنامه ریزی برای بهبود عملکرد  مدیران واحد های آموزشی و پژوهشی ،فناوری ،فرهنگی و اجتماعی ،مدیران ستادی و پشتیبانی دانشگاه

۱۶-آسیب شناسی عملکرد اعضای هیات علمی

۱۷-آسیب شناسی عملکرد  مدیران واحد های آموزشی و پژوهشی ،فناوری ،فرهنگی و اجتماعی ،مدیران ستادی و پشتیبانی دانشگاه

۱۸-هوشمند سازی و مکانیزه کردن فرایندهای کاری مربوطه