1) آموزش الکترونیکی یا مجازی چیست؟
شیوه ای از آموزش است که به کمک ابزارهای نرم افزاری و زیر ساخت اینترنتی آموزش به صورت غیر حضوری در اختیار کاربران قرار میگیرد.
2) کلاسهای برخط (on-line) چیست؟
کلاس های برخط یا آنلاین جز سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه هستند که در آن بین اجزا کلاس (استاد و دانشجو) تعامل همزمان برقرار می گردد.
کلاس های انلاین در طول هفته بر اساس زمانبندی هفتگی موجود کلاس ها در سیستم اتوماسیون آموزشی (sess) برگزار می گردد.این کلاس ها جهت استفاده مجدد دانشجویان توسط اساتید ضبط میگردد. لازم به ذکر است که این فایل ها قابلیت مشاهده و بازبینی بر روی کامپیوتر های شخصی و موبایل را دارا می باشد.
3) برای شرکت در کلاس های مجازی و استفاده از پرتال، حداقل پهنای باند مورد نیاز چقدر خواهد بود؟
با حداقل پهنای باند 512 کیلو بایت بر ثانیه امکان اتصال به پرتال و استفاده از کلاس ها وجود دارد .
4) چگونه سیستم خود را برای استفاده از کلاس آنلاین آماده نمایم؟
جهت استفاده از کلاس ها کافیست برنامه adobe connect بروی سیستم خود نصب نمایید .
5) کلاس های ضبط شده را از کجا می توانم ببینم ؟
جهت مشاهده لینک کلاس های ضبط شده وارد نرم افزار اتوماسیون آموزشی sess شوید ودر درس مربوطه ، لیست کلاس های مجازی را کلیک نموده و از کلاس های ضبط شده استفاده کنید
6) آیا امکان دانلود کلاس های ضبط شده وجود دارد؟
با توجه به سیاست های دانشگاه شیراز امکان دانلود وجود ندارد.
7) نام کاربری و رمز در سرور کلاس های مجازی چیست؟
نیازی به نام کاربری و رمز عبور نمی باشد و تنها راه ورود به کلاس ها از طریق سایت سس می باشد.
8) برای شرکت در کلاس های مجازی و استفاده از پرتال، حداقل پهنای باند مورد نیاز چقدر خواهد بود؟
با حداقل پهنای باند 512 کیلو بایت بر ثانیه امکان اتصال به پرتال و استفاده از کلاس ها وجود دارد .
9) نحوه ارتباط با پشتیبان ها چگونه است؟
از طریق سیستم اتوماسیون دانشجویی(sess) پایین صفحه سمت چپ می توانید با کارشناسان صحبت نمایید.
یا از طریق تماس با شماره 36132222
10) نحوه حذف رکورد ضبط کلاس ها توسط اساتید چگونه است؟
از کلاس گزینه meeting > manage meeting information را انتخاب کنید در صفحه باز شده گزینه recording را کلیک نمایید لیست کلاس های ضبط شده در این قسمت به شما نمایش داده میشود.
11) اتباع سایر کشور ها که کد ملی ندارند چگونه از سایت استفاده کنند ؟
دانشجویانی که جزو اتباع سایر کشورها می باشند نیز باید از طریق سایت سس وارد کلاس های مازی خود شوند
12) آیا دانشگاه خدمات کامپیوتری برای رفع مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دانشجویان را دارد؟
خیر، چنین خدماتی در حیطه وظایف دانشگاه نیست.در این خصوص می بایست از افراد مجرب و متخصص کامپیوتر استفاده کنند و یا به مراکز خدمات کامپیوتری مراجعه نمایند.
13) چگونه می توان به کلاس مجازی وارد شویم؟
با مرورگر Google Chrome وارد اتوماسیون آموزشی به آدرس sess.shirazu.ac.ir شوید و از لیست دروس نام درس مورد نظر را انتخاب، سپس گزینه ورود به کلاس مجازی را انتخاب نموده و در صفحه باز شده گزینه open adobe connect را انتخاب نماید وارد کلاس آنلاین می شوید.
14) وقتی وارد کلاس مجازی می شوم خطای adobe connect متوقف شده است می دهد؟
برنامهadobe connect به درستی نصب نشده است یا نسخه قدیمی برنامه می باشد. نسخه جدید را دانلود و نصب نمایید.
15) دانشجو چگونه می تواند در کلاس آنلاین صحبت نماید.
ابتدا بر روی آیکن در نوار ابزار کلیک کرده بعد از اعلام استاد آیکن میکروفن به رنگ سبز تغییر می کند ( ) و با کلیک بر روی میکروفن سبز شروع به صحبت نماید. جهت قطع پخش صدا مجدد بر روی آیکن میکروفن کلیک نماید. نکته : لازم به ذکر است حتما از هدست استفاده نمایید.
16) آیا امکان مشاهده کلاس های ضبط شده با گوشی همراه وجود دارد؟
بلی از گزینه مشاهده با موبایل استفاده نمایید.
17) چگونه می توان یک فایل را در کلاس با دانشجویان به اشتراک گذاشت؟
در کلاس از منوی pods زیرمنو files گزینه add new file shere انتخاب و فایل مورد نظر به اشتراک گذاشته می شود.
18) چگونه می توان میزان صدای قابل پخش را تنظیم نمود؟
در جلسه کلاس مجازی بر روی کشوی آیکن بلندگو کلیلک نموده، گزینه adjust spacer volume را انتخاب و میزان صدا را تنظیم نمائید.