Web Content Display
اهداف
ارتقا و تضمین کیفیت نظام مند دانشگاه از طریق بررسی و مقایسه وضعیت موجود با استانداردهای ملی ، منطقهای و بین المللی
شرح وظایف مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
۱-برنامه ریزی برای اعتبار سنجی برنامه ها و واحدهای تابعه و وابسته دانشگاه
۲-پی گیری عملیاتی شدن برنامه های توسعه ۲ یا ۳ ساله گروههای آموزشی بر مبنای نتایج ارزیابی درونی آنها
۳- سنجش کیفیت دانشگاه بر مبنای استانداردهای روز و انتظارات ذینفعان
۴- بررسی و انتخاب روش یا روش های مناسب ارزیابی نظیر محک زنی ،پیمایش دانش آموختگان ،کار آفرینان ،دانشجویان ،ارزیابی های درونی و بیرونی و نظایر آن
۵- ترازیابی و مقایسه سطح کیفیت دانشگاه با دانش گاههای سرآمد داخلی یا خارجی
۶-شناسایی شاخص های کلیدی عملکردی در سطح گروه ،دانشکده ،پردیس و دانشگاه و بازخور نتایج
۷- اطلاع رسانی نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد واحد ها و ارزیابی درونی و بازخورد نتایج به ذینفعان مختلف
۸-طراحی مکانیزم های تشویقی و انگیزشی برای ارتقای سطح کیفیت برنامه ها ،فرایندها ،خدمات و خروجی های دانشگاه و اعضای هیات علمی
۹-سازماندهی و توجیه تیم های تخصصی ارزیابی کیفیت
۱۰-ایجاد ارتباط مناسب با مراکز ارزیابی دانشگاهی ،ملی (سازمان سنجش و آموزش کشور)و بین المللی
۱۱-نهادینه سازی فرهنگ ارزیابی درونی در گروههای آموزشی و دانشکده ها
۱۲ برنامه ریزی برای بهبود کیفیت برنامه های آموزشی ،پژوهشی ،کارآفرینی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
۱۳-آسیب شناسی کیفیت برنامه های آموزشی ،پژوهشی ،کارآفرینی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
۱۴- برنامه ریزی برای بهبود عملکرد اعضای هیات علمی
۱۵-برنامه ریزی برای بهبود عملکرد مدیران واحد های آموزشی و پژوهشی ،فناوری ،فرهنگی و اجتماعی ،مدیران ستادی و پشتیبانی دانشگاه
۱۶-آسیب شناسی عملکرد اعضای هیات علمی
۱۷-آسیب شناسی عملکرد مدیران واحد های آموزشی و پژوهشی ،فناوری ،فرهنگی و اجتماعی ،مدیران ستادی و پشتیبانی دانشگاه
۱۸-هوشمند سازی و مکانیزه کردن فرایندهای کاری مربوطه