مرکز تعالی تدریس دانشگاه شیراز با همکاری ستاد طرح دانشافزایی اعضای هیأتعلمی دانشگاه شیراز، دورهی هیبریدی (ترکیبی حضوری مجازی) کاربرد فناوریهای آموزشی در تدریس و یادگیری را در هفتهی اول آذرماه، باحضور تعدادی از اعضای هیأتعلمی دانشگاههای سراسر کشور و متقاضیان جذب دانشگاهها برگزار کرد.
این دوره در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز، بهصورت کارگاهی برگزار شد و مدرس این کارگاه دوروزه، دکتر جواد حاتمی، استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران بود.
مهمترین مباحث مطرح شده در دورهی کاربرد فناوریهای آموزشی در تدریس و یادگیری، مسئلهشناسی و مسئلهیابی در نظام آموزشی ایران، مفاهیم تخصصی حیطه گفتمانی آموزش، نقش نوین مدرسان در زیستبوم دانشگاهی جدید، مغز و فرایند یادگیری، اهداف تکنولوژی آموزشی، خاستگاه و پارادایمهای تکنولوژی آموزشی، عوامل مؤثر بر یادگیری الکترونیکی، هرم تجارب یادگیری ادگاردیل، طراحیهای آموزشی حیطههای شناختی، نگرشی و مهارتی، تهیه و کاربرد مواد آموزشی و رسانههای آموزشی، مالکهای انتخاب رسانههای آموزشی، تکنولوژیهای آموزشی نوین، آموزش مبتنی بر وب و نظام پشتیبانی در سامانههای مدیریت یادگیری بود.