نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شیراز

نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شیراز


نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، پنجاه‌‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، از سوم خردادماه به‌مدت سه روز، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار گردیده است.

آیین گشایش این رویداد، صبح پنجشنبه ۴خردادماه، با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، جمعی از مدیران وزارت عتف و همچنین مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در تالار دستغیب مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز ترتیب یافت.

ورزش برای تمام دانشجویان در همۀ دانشگاه‌ها

دکتر هاشم داداش‌پ‍‍‍ور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در این رویداد با بیان اینکه شعار ما در سازمان امور دانشجویان «ورزش برای همه‌ی دانشجوها در همه‌ی دانشگاه‌ها است»؛ گفت: هدف ما فعال‌سازی دانشجویان در حوزه‌ی ورزش است؛ به همین منظور همه‌ی امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها باید در اختیار تمام دانشجویان قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه امکانات و فضاهای ورزشی به‌جای اینکه برای استفادۀ عموم دانشگاهیان درنظر گرفته شود، به‌منظور درآمدزایی برای دانشگاه‌ها اجاره داده ‌شود یا صرفا در اختیار دانشجویان تربیت‌بدنی قرار بگیرد؛ اظهار کرد: ما حق نداریم تا زمانی که دانشجو این ظرفیت را نیاز دارد، آن را در اختیار فضاهای بیرون از دانشگاه قرار بدهیم؛ چراکه هزینه‌ی که آسیب‌های اجتماعی هم بسیار بیش‌تر از مبلغی است که از قبل این درآمد درمی‌آید و اگر نتوانیم در حوزه‌ی ورزشی برای دانشگاهیان برنامه‌ریزی کنیم، دچار چالش‌های بزرگ‌تری در این عرصه خواهیم شد. در برخی از دانشگاه‌ها کلیهی فضاها و امکانات ورزشی در اختیار دانشکده‌ی تربیت بدنی قرار دارد و باقی دانشجویان از آن بهره اندکی می‌برند، درصورتی‌که در موضوع فراگیری ورزش باید همه‌ی امکانات و فضاهای ورزشی در اختیار کلیه دانشجویان قرار گیرد. 

 معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما موظف هستیم برای فراگیری ورزش در عرصه‌ی دانشگاهی اقداماتی انجام دهیم که به فعال‌سازی قشر دانشجو برای دست‌یابی به اهداف عالی کشور در حوزه‌ی علمی و جسمی و پویایی دانشجویان بیانجامد؛ بنابراین باید به ورزش دانشگاهی به معنای اعم آن یعنی همگانی‌کردن آن و به معنای اخص آن، یعنی اثرگذاری آن در فضای کشور بپردازیم.  

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: دوران کرونا فضاهای دانشگاهی را با رخوت مواجه کرده بود. به‌منظور بازگرداندن پویایی به فضای دانشگاه‌ها از سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌ی ورزش دانشگاهی انجام دادیم که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به برگزاری ۵ المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» اشاره کنیم که تنها در یک المپیاد قهرمانی ۱۵۰هزار دانشجو شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این المپیادها استفاده از ظرفیت دانشجویان برای بهبود شرایط جسمی و روحی آنان بود؛ تصریح کرد: ورزش در فضاهای دانشگاهی با برگزاری این المپیادها رونق یافت؛ به نحوی که اکنون می‌توانم بگویم ورزش در دانشگاه‌ها به قبل از کرونا بازگشته است. 

 دکتر دادش‌پور افزود: گام اول ما برگزاری المپیادها و بازگشتن به فضای قبل از کرونا بود. گام بعدی ما فراگیری ورزش در دانشگاه‌ها و احیای عرصه‌ی ورزش دانشگاهی و بازگرداندن آن به صدر ورزش در کشور است. در این زمینه نیز فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم. به‌عنوان نمونه سال گذشته با همکاری فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به 7 لیگ سراسری خواهیم رساند. 

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: لیگ‌های سراسری مختصِ دانشگاه‌های دولتی نیستند و شامل همه‌ی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌شوند. تمام این اقدامات در راستای فعال‌سازی ورزش دانشگاهی و حضور ورزش دانشگاهی در عرصه‌ی ورزش کشور است.

ورود به 2 المپیاد ورزش فناورانه و بازی‌های بومی‌محلی تا سال آینده

معاون وزیر علوم تصریح کرد: 5 المپیاد تاکنون طراحی شده است؛ اما قصد داریم به دو المپیاد دیگر 1-ورزش فناورانه و  2-بازی های بومی‌محلی ورود یابیم.

وی توضیح داد: در حوزه‌ی ورزش فناورانه قصد داریم تا با استفاده از فناوری‌های راهبردی همچون هوش مصنوعی از فناوری در عرصه‌ی ورزش استفاده کنیم. درخصوص بازی‌های بومی و محلی نیز از نظر ما بسیاری از بازی‌های بومی و محلی قابلیت ملی شدن دارند و باید به آن‌ها توجه کرد.

دکتر داداش‌پور اظهار کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ی ورزش فراملی است که قصد داریم تا سال آینده انجام دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا ورزش را به کشورهای همجوار بکشانیم. هدف ما نیز این است که بتوانیم عرصه‌ی ملی را به عرصه‌ی فراملی گره بزنیم و دیپلماسی ورزشی را در خدمت جذب دانشجویان بین‌الملل قرار دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تأکید کرد: همکاران در عرصه‌ی تربیت بدنی باید مبتنی‌بر یک برنامه‌ریزی روشن عمل کنند و با یک چشم‌انداز واقع‌بینانه به طراحی فعالیت‌های خود بپردازند تا بتوانیم براساس آن‌ها قطب‌های ورزشی مبتنی‌بر مزیت‌های استانی را شکل دهیم.

مسؤولیت دانشگاه‌ها در ترویج اخلاق ورزشی

رئیس دانشگاه شیراز نیز در پنجاه‌‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ضمن گرامیداشت دهه‌ی کرامت، به معرفی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: جا دارد که در این نشست  تخصصی که به موضوع تربیت بدنی اختصاص دارد؛ به اخلاق در ورزش نیز توجه ویژه شود.

دکتر محمد مؤذنی با اشاره به نقش ورزش در حوزه‌های مختلف گفت: علی‌رغم اینکه در بسیاری از رشته‌های ورزشی درخشش و پیشرفت خوبی در سطح ملی و بین‌المللی داشته‌ایم؛ اما متأسفانه از نظر اخلاق در ورزشی خیلی عقب هستیم.

وی اظهار کرد: انتظار طبیعی این است که در یک جامعه‌ی اسلامی که از فرهنگ غنی انسان‌ساز برخوردار هست، عرصه‌ی ورزش کشور هم آمیخته با اخلاق و انسانیت باشد.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: متأسفانه آنچه که ما در کف جامعه به‌ویژه در عرصه‌ی قهرمانی با آن مواجه هستیم، این است که بسیاری از اوقات، حاشیه‌های ورزش بر متن آن غلبه پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: از این بابت دانشگاه‌ها و به ویژه تربیت بدنی دانشگاه‌ها مسئولیت بزرگی برعهده دارند، چراکه دستاوردهای عرصه‌ی ورزش دانشجویی درنهایت به عرصه‌ی ملی کشیده می‌شود. بنابراین یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها، ترویج روح فتوت و جوانمردی و توجه به اخلاق ورزشی در دانشگاه‌هاست.

المپیادهای ورزش‌های دانشجویی از تابستان آغاز می‌شود

دکتر ابراهیم علیدوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان هم در این مراسم گفت: اداره‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اهداف کلان و تحقق چشم انداز تربیت بدنی و ورزش دانشگاه‌ها یعنی کمک به رشد و شکوفای ابعاد معنوی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان از طریق فعالیت‌های مفرح و سلامت بخش تربیت بدنی و ورزش سعی در اجرای رسالت خویش در چارچوب وظایف محوله دارد.

 وی ادامه داد: در همین چارچوب اداره کل تربیت بدنی در حوزه‌های فنی و مسابقات قهرمانی، توسعه ورزش همگانی و تفریحی از طریق توسعه رویدادهای درون دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و سراسری و نیز توسعه فضاهای زودبازده ورزشی و طرح‌های عمرانی و توسعه ورزش آموزشی و پژوهشی و همچنین ارزیابی عملکرد تربیت بدنی دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

  دکتر علیدوست افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی این اداره‌کل توسعه‌ی ورزش‌های دانشگاهی در جهت ارتقای سطح سلامت جسمی و بهبود سبک زندگی و تندرستی دانشجویان است در این راستا تجهیز واحد ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی با استفاده از فناوری‌های نوین، حمایت از طرح سامان دهی و تجهیز فضاهای ورزشی به ویژه در سراهای دانشجویی، برنامه‌ریزی و ساماندهی اتاق‌های تندرستی و ورزش دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. 

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این اداره‌کل توسعه هم‌جانبه برنامه‌های ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی است؛ اظهار کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح استان، منطقه و کل کشور، برگزاری المپیاد قهرمانی فرهنگی‌ورزشی دانشجویان کشور، فراهم‌سازی تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل استعدادهای ورزشی در دانشگاه‌های کشور، تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و دست‌اندرکاران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل تربیت بدنی در راستای دست‌یابی به توسعه ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی است. 

 دکتر علیدوست با اشاره به اینکه یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل توسعه ورزش همگانی است؛ تصریح کرد: پنجمین المپیاد ورزش های همگانی با حضور یک هزار و 960 نفر در 8رشته در بخش دختران و پسران برگزار شده است که قصد داریم برای تابستان سال جاری نیز این مسابقات را داشته باشیم.

 وی در خصوص حضور دانشجویان در مسابقات ورزشی اظهار کرد: خوشبختانه پس از پایان ویروس کرونا و بازگشت دانشجویان به دانشگاه ها ما شاهد حضور گرم و پررنگ دانشجویان در فعالیت های ورزشی و مسابقات دانشگاهی و المپیادهای کشوری بوده ایم، اکنون با گذشت یکسال و افزایش آمادگی جسمانی دانشجویان انتظار داریم دانشجویان بیشتری در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

 مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در خصوص مسابقات ورزشی برگزار شده از سوی این اداره کل در سال 1401؛ گفت: مسابقات ورزشی جشنواره بهاره با حضور 2 هزارو 686 نفر در 10 رشته، پانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز در بخش دختران با حضور97 دانشگاه و یک هزارو 476 نفر و در بخش پسران با حضور 114 دانشگاه و یک هزارو 800 نفر، سومین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بخش دختران با حضور 49 دانشگاه و 470 نفر و در بخش پسران با حضور 53 دانشگاه و 861 نفر در سال 1401 برگزار شده است.

 دکتر علیدوست ادامه داد: اولین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه مازندران در بخش دختران با حضور 14  دانشگاه و 128  نفر و در بخش پسران با حضور 27 دانشگاه و 408  نفر، اولین المپیاد ورزش‌های ‌ساحلی دانشجویان در دو بخش دختران و پسران با حضور 20 دانشگاه در 5 رشته ورزشی با جمعیت 200 نفر نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته است. 

 وی افزود: اجرای طرح توسعه رشته دوچرخه سواری در 11 دانشگاه، برگزاری جلسه مدیران ورزشی و دبیران مناطق دهگانه ورزشی و برنامه ریزی مسابقات مناطق، برگزاری جلسات انجمن‌های ورزشی با هیات‌های ورزشی استان‌های میزبان و بازدید از اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات منطقه کسب سهمیه پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در مناطق دهگانه، برگزاری جلسه سرپرستان کل کاروان های ورزشی از مواردی است که در سال 1401 به آن اهتمام داشته‌ایم.

 مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: اعزام تیم شطرنج به مسابقات جهانی، اعزام تیم کشتی به اولین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان دانشگاه‌های جهان، توسعه مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی: شامل برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری و کارگاه های علمی و تخصصی ویژه توانمندسازی مدیران و کارشناسان تربیت بدنی و دانشجویان، برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی و اقدامات دیگر از جمله فعالیت های این اداره کل در سال 1401 بوده است که برای سال جاری با همت کارشناسان این اداره کل و دانشگاه ها افزایش خواهد یافت.

هدف از برگزاری المپیادهای فرهنگی‌ورزشی ایجاد شور نشاط و همدلی در میان دانشجویان است

 مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: المییاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک المپیاد فرهنگی ورزشی است که بعد فرهنگی آن نیز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین هدف از برگزاری این المپیادها ایجاد پویایی و نشاط  و همدلی میان دانشجویان است.

دکتر سیدفردین تقی‌زاده، بیان کرد: اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1401 با حمایت رئیس سازمان امور دانشجویان و همکاری دانشگاه ها توانست چهار برنامه و رویداد ملی را  در حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار کند.

وی ادامه داد: یکی از این رویدادها المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر است، این المپیاد که سومین دوره خود را گذرانده است در 8 رشته با حضور 361 دانشجوی دختر و 600 دانشجوی پسر از 77 دانشگاه، به میزبانی دانشگاه اصفهان در بخش (دختران) و صنعتی اصفهان  در بخش (پسران) برگزار شد که در این جلسه لازم است از مسئولان دانشگاه های میزبان به دلیل برگزاری مناسب این المپیاد تشکر و قدرانی کنم.

دکتر تقی‌زاده اظهار کرد: چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد. امیدوارم این رویداد نیز همچون سال گذشته به نحو احسن برگزار شود.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر با بیان اینکه پنجمین دوره المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز در سال 1404 برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است المپیادها هر دو سال یکبار برگزار شوند به همین منظور تاکید ما بر این است که دانشگاه ها در این المپیاد حضور فعال داشته باشند.

دانشگاه میزبان پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر تا پایان اختتامیه المپیاد امسال مشخص و پرچم این المپیاد در روز اختتامیه به دانشگاه میزبان تحویل داده خواهد شد.

 وی افزود: المییاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک المپیاد فرهنگی ورزشی است که بعد فرهنگی آن نیز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین هدف از برگزاری این المپیادها ایجاد پویایی و نشاط  و همدلی میان دانشجویان است.

ورزش‌های دانشگاهی راهکار مؤثری برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان است

دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز در پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان بهترین راهکار توانمندسازی دانشجویان و انتقال تمرکز از درمان به پیشگیری است که نیاز  به حمایت از برنامه ها و فعال تر شدن بخش های مختلف دانشگاه‌ها و همچنین تشکیل شورای سلامت و سبک زندگی در دانشگاه ها با آیین‌نامه جدید ابلاغی دارد.

وی ادامه داد: دوپامین «هورمن شادی»، سروتونین«هورمون احساس خوب»، اندورفین «هورمون آرامش و لذت》هورمن هایی هستند که با ورزش کردن در بدن ترشح می‌شوند و برای سلامت جسمی و روانی دانشجو بسیار حائز اهمیت هستند.

 دکتر نعیمی افزود: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های هیجانی و نشاط آور ورزشی، بازدید از مکان‌های جدید، برگزاری مسابقات پرشور و هیجانی ورزشی، شرکت در فعالیت‌های جذاب و هیجان انگیز همه و همه ازجمله عواملی هستند که شعار ما یعنی پیشگیری قبل از درمان را تحقق می‌بخشند؛ بنابراین ایجاد فضاهای ورزشی و ترغیب دانشجویان به شرکت در مسابقات ورزشی و انجام فعالیت های ورزش در سلامت دانشجویان بسیار مهم است.

دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبان چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر شد

همچنین در حاشیه این مراسم پرچم چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر به دکتر نصیرالاسلامی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان اهدا شد. براین اساس دانشگاه بوعلی سینا همدان میزبانی چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد را برعهده دارد.

 

گفتنی است پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ۳ الی ۵ خرداد به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

پس از آیین گشایش پنجاه‌‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، این رویداد با برپایی کارگروه‌های تخصصی مختلف ازجمله: توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی در روز پنجشنبه چهارم خردادماه به کار خود ادامه داد.

در روز جمعه ۵ خردادماه نیز مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در قالب ۵ کارگروه تخصصی: ۱. توسعه ورزش دانشگاهی، ۲. بررسی وضعیت سامانه سجاد و سامانه بیتا، ۳. بررسی وضعیت ساختار و نیروی انسانی تربیت بدنی دانشگاه‌ها، ۴. بررسی وضعیت مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی و ۵. توسعه زیرساخت‌های ورزشی به بحث و تبادل‌نظر درخصوص موضوعات مختلف خواهند پرداخت.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

آدرس کوتاه :

آخرین اخبار

نشست معرفی خدمات مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت عتف
نشست معرفی خدمات مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت عتف
دفتر تعاملات علم و فناوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با هدف ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه و گسترش پژوهش‌های علمی بین‌المللی اعضای هیئت‌علمی، نشست «معرفی خدمات مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» را برگزار...
برگزاری سمینار «ارائه سیستم نوین آموزش عالی روسیه» در دانشگاه شیراز
برگزاری سمینار «ارائه سیستم نوین آموزش عالی روسیه» در دانشگاه شیراز
سمینار «ارائه سیستم نوین آموزش عالی روسیه» به‌میزبانی معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز برگزار شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز درپی انعقاد تفاهمنامه‌ همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی معدن سنت‌پترزبورگ روسیه، تیمی متشکل از مسئولان و اعضای هیئت‌علمی...
نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت‌علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت‌علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، نشست هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور هیئت‌رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت‌علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد. در این برنامه که صبح دوشنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه ترتیب یافت، هیئت‌رئیسه دانشگاه ضمن...
برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 140۳ در استان فارس
برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 140۳ در استان فارس
نوبت اول آزمون سراسری 140۳، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌‌ماه، با حضور 74033 داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد. دکتر مسلم باقری، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون...
معرفی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز به‌عنوان چهره سال شعر انقلاب اسلامی فارس
معرفی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز به‌عنوان چهره سال شعر انقلاب اسلامی فارس
دکتر غلامرضا کافی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز به‌عنوان چهره سال شعر انقلاب اسلامی فارس معرفی شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در آیین پایانی هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر استان فارس که شامگاه شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، با حضور جمعی...
آیین گرامیداشت روز سعدی در دانشگاه شیراز
آیین گرامیداشت روز سعدی در دانشگاه شیراز
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، همزمان با یکم اردیبهشت‌ماه جلالی و روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، مراسم بزرگداشت این شاعر پرآوازه در دانشگاه شیراز برگزار شد. این مراسم که به‌همت جمعی از کانون‌های فرهنگی دانشگاه شیراز ترتیب یافت، شامگاه اول...
برگزاری کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در نگارش و چاپ مقالات علمی
برگزاری کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در نگارش و چاپ مقالات علمی
مرکز تعالی تدریس و توانمندسازی اعضای هئیت‌علمی دانشگاه شیراز کارگاه تخصصی «کاربرد هوش مصنوعی در نگارش و چاپ مقالات علمی» را برگزار کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، کارگاه تخصصی «کاربرد هوش مصنوعی در نگارش و چاپ مقالات علمی» با شرکت صدنفر از...
روز بزرگداشت استاد سخن و شیخ اجل سعدی شیرازی گرامی باد
روز بزرگداشت استاد سخن و شیخ اجل سعدی شیرازی گرامی باد
سعدیا خوش‌تر از حدیث تو نیست تحفه‌ی روزگار اهل شناخت آفرین بر زبان شیرینت کاین همه شور در جهان انداخت یکم اردیبهشت‌ماه جلالی، مزین به نام نیک شاعر و سخنوری است که سایه‌سار شعر و سخنش نه تنها شعر و ادب پارسی که بلندای...
آیین تکریم و معارفه مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه
آیین تکریم و معارفه مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه
آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران دانشجویی دانشگاه که ظهر یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه، باحضور اعضای هیئت‌رئیسه‌ و جمعی از یاوران علمی و دانشجویان...
آیین وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز
آیین وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، آیین بدرقه و وداع با پیکر شادروان پروفسور هاشم شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز و چهره ماندگار شیمی جهان، صبح دوشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه، با حضور گسترده دانشگاهیان، اهالی علم و فرهنگ و مسؤولان استان فارس ازجمله...
پیام بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه شیراز در حمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی
پیام بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه شیراز در حمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی
بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه شیراز، در پیام‌های جداگانه‌ای حمایت جدی خود را از پاسخ مقتدرانه انقلاب اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» اعلام کردند. در بیانیه‌ی بسیج اساتید دانشگاه شیراز آمده است: «بسم‌الله قاصم‌الجبارین»...
بازدید عوامل دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های فارس از تالاب بین‌المللی کمجان
بازدید عوامل دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های فارس از تالاب بین‌المللی کمجان
مسؤولان ستاد احیای تالاب‌های فارس از تالاب بین‌المللی کمجان در شهرستان خرامه بازدید کردند. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، دکترساسان کفایی، مدیر اجرایی دبیرخانه ستاد احیای تالاب‌های فارس به‌همراه مهندس عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس و...