Shiraz University arm دانشگاه شیراز
 | | English


 

س. 
 
ج. 
در اين حالت يا مشترك اشتباه شماره گيري كرده و يا مشكل از دستگاه تلفن مي باشد . 
س. 
 
ج. 
انتقال مكالمه به دو صورت انجام مي شود :
      الف انتقال تماس از تلفن مشغول به خط يا خطوط ديگر
        ب - انتقال همه تماس ها به يك خط                              
      انتظار مكالمه به مشترك اين امكان را ميدهد تا به طور همزمان با دو مشترك ارتباط برقرار
     كند، در هنگام تماس مكالمه اول در صورت تماس مشترك دوم تلفن بوق اشغال نمي زند و
      مشترك مي تواند مخاطب مورد نظر خود را انتخاب نمايد . مشترك مي تواند با در دست
      داشتن مدارك شناسايي و آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه مراجعه و با تكميل فرم
      مخصوص اين سرويس ها را درخواست نمايد . ( با توجه به امكانات مركز )  
س. 
 
ج. 
با تماس به مسئول واحد مخابرات آن مجموعه يا با اعلام كردن خط به سامانه 117 دانشگاه تماس حاصل فرماييد. 

س.

براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد ؟

 
ج. 
مشتركين مي توانند پس از حصول اطمينان ازعيب خط يا تلفن با گرفتن شماره 117 خرابي را به مركز تلفن اطلاع دهند .  
س. 
 
ج. 
چنانچه براي مشتركي 3 مورد كشف مزاحمت انجام و مزاحم شناسايي شده باشد و همچنان مزاحمت ادامه داشته باشد با درخواست مشترك اين امر صورت مي پذيرد .
س. 
 
ج. 
مشترك با استفاده از اين سرويس مي تواند به طور همزمان با دو مشترك ديگر مكالمه نمايد . مالك براي درخواست اين سرويس با ارسال نامه براي كنفرانس صوتي به اداره مخابرات و اگركنفرانس چند نفره استفاده كنيد براي اطلاع بيشتر از سرويس خط داخلي به بخش اطلاعات سايت رجوع كنيد. 
س. 
 
ج. 
الف)دستگاه‌هاي تلفن معمولي:براي استفاده از خط تلفن ثابت و برخورداري از همه امكانات فني شبكه,بهتر است از دستگاه‌هاي تلفني كه داراي وضعيت«پالس»و «تن»و كليد تبديل است,استفاده كنيد.اگر براي استفاده از خط تلفن خود,به دليل اختلال احتمالي,دچار مشكل شديد,قبل از هر اقدامي بايد از سالم بودن دستگاه تلفن مطمئن شويد.جهت بهره‌برداري و استفاده از سرويس نمايشگر با توجه به تنوع سوئيچ‌هاي منصوبه توصيه مي‌گردد از دستگاه‌ تلفنهايي كه مجهز به سيستم نمايشگر دوالDual بوده و قابليت دريافت سيگنالها به صورت FSK و DTMF را مي‌باشند,استفاده نماييد.
ب)دستگاه تلفن بي‌سيم: با توجه به مشكلات استفاده از دستگاه‌هاي بي‌سيم نظير ايجاد تداخل در مكالمات,امكان سوء استفاده از خطوط ديگر و امكان شنود و استراق سمع و ... بهتر است از گوشي‌هاي معمولي استفاده شود.
درصورت استفاده از دستگاه‌هاي تلفن بي‌سيم,تبعات ناشي از آن بعهده مشترك خواهد بود. 
 
ج. 
صاحب امتياز هر خط تلفن,از نظر قانون مسئول‌سوء استفاده‌هاي احتمالي از تلفن است و عدم اطلاع‌ او از بهره‌برداري افراد ديگر از خط تلفن براي ايجاد مزاحمت,نافي مسووليت او نخواهد بود.بنابراين توصيه جدي شركت مخابرات به همه مشتركان محترم تلفن ثابت,آن است كه به افراد ناآشنا و غير معتمد اجازه بهره‌برداري از تلفن خود را ندهند وعلاوه بر اين به اعضاي خانواده و به ويژه كودكان و نوجوانان,شيوه استفاده درست از اين امكان ارتباطي را‌ آموزش دهند.
در قانون مجازاتها,براي افرادي كه مزاحمت تلفني براي مشتركين ديگر ايجاد مي‌كنند,مواردي پيش‌بيني شده كه به شرح زير است:
 روش صحيح استفاده از سرويس كشف مزاحم توسط پرسنل مركز مربوط از طريق تماس تلفني به شما آموزش داده مي‌شود.توجه داشته باشيد كه شركت مخابرات,شماره تلفن فرد مزاحم را به هيچ وجه در اختيار شاكي قرار نمي‌دهد و در صورت لزوم,تنها آن را به مراجع ذيصلاح اعلام مي‌كند.
 در صورت شماره گيري اشتباه,تلفن خود را با عذر‌خواهي قطع كنيد.سكوت و قطع كردن تلفن,ضمن اين كه عملي غير‌اخلاقي است,ممكن است سبب شود تا در سيستم مزاحم‌يابي مخابرات,تماس شما به عنوان مزاحمت تلقي شود.
 دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات شركت مخابرات استان پيگيري مشكلات كليه مشتركين عزيز درارتباط با مزاحمين تلفني مي باشد.
 
س. 
 
ج. 
- مشترك مورد نظر در دسترس نمي باشد : مشترك در جايي است كه تحت پوشش شبكه نمي باشد يا شبكه پرترافيك است .
 - شماره مشترك مورد نظر در شبكه موجود نمي باشد : مشترك در جايي است كه تحت پوشش شبكه نمي باشد يا شبكه پرترافيك است و يا Divert  ناقص انجام شده است .