• مشاوره فنی در خرید سخت‌افزار، تجهیزات شبکه و نرم‌افزارهای مورد نیاز واحدهای دانشگاه 
  • نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه
  • مدیریت شبکه دانشگاه شیراز
  • رفع مشکلات احتمالی در شبکه اینترانت

  • مدیریت وب سایت دانشگاه شیراز
  • تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی و مدیریت نرم‌افزارها و پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز دانشگاه 
    • طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار، وب سایت، پایگاه‌های اطلاعاتی 
    • پشتیبانی، به‌ روز رسانی و ارتقاء نرم‌افزارها
    • مشاوره و ارائه راهکارهای علمی    
    • برگزاری دوره‌های آموزشی و پیاده‌سازی نرم‌افزارها در سطح دانشگاه 
  • ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به واحدها ... خدمات سخت‌افزاری عبارتند از:
    • مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید و تهیه سخت‌افزار  
    • ارتقاء سیستم‌ها در واحدهای مختلف
    • عیب‌یابی شبکه از لحاظ توپولوژی و نرم‌افزاری
    • اضافه کردن NODE جهت استفاده از شبکه اینترنت و اینترانت
    • نصب سیستم عامل‌های مختلف و نرم‌افزارهای مربوطه
    • اسمبل سیستم‌های جدید در مرکز  
  • کلاس‌های آموزشی جهت ارتقاء کارکنان دانشگاه:

مرکز کامپیوتر دانشگاه شیراز از سال ۱۳۷۷ دوره آموزشی کامپیوتر را جهت کارمندان دانشگاه شیراز برقرار کرده‌ است. این کلاس‌ها شامل Dos مقدماتی و پیشرفته، Foxpro مقدماتی و پیشرفته، Winword، Windows، Flash، Frontpage، C، Delphi، Excel و  ... بوده که حدوداً ۹۰۰ نفر از کارمندان این دوره‌ها را در مرکز کامپیوتر گذرانده‌اند. از مردادماه ۱۳۸۲ در اجرای ماده ۱۵ مصوبه شماره ۱۳/۲۲۷ ط مورخ ۸۲/۴/۲۲ شورای عالی اداری موضوع تحقق دولت الکترونیک و نظام آموزشی کارکنان دولت، برنامه آموزش فناوری اطلاعات کارکنان در قالب هفت مهارت ابلاغ گردید و بر این اساس مرکز کامپیوتر در برنامه آموزشی خود بازنگری نمود. آموزش فراگیری مهارت‌های ۱ و ۲ اجباری و فراگیری سایر مهارت‌ها بر حسب نیازهای شغلی و با تشخیص دستگاه بلامانع است. مطالب مختصری از هفت مهارت به شرح ذیل بیان گردیده است:

  • مدیریت سامانه آموزشی ـ دانشجویی

  • اختصاص پست الکترونیک و سرویس تلفنی جهت اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دکتری
  • راه‌اندازی سامانه Accounting متمرکز جهت استفاده از اینترنت برای کلیه کاربران دانشگاه (دانشجو، کارمند، هیأت‌علمی) 
  • تجهیز کلیه خوابگاه‌ها به اینترنت و پوشش کامل به صورت Wireless یا ADSL